Google هنوز می داند کجا هستید

دور از گوگل

چه بخواهید چه نخواهید همینکه اندروید در جیبتان دارید کنترل همه داده های شخصی خود را در اختیار  Google قرار داده اید اما خیلی هم ناراحت نباشید شما می توانید سطح کنترل خود توسط گوگل را کم کنید.

آیا می خواهید گوگل دانستن هر چیزی از شما را متوقف کند؟ این امر تقریبا غیرممکن است: غول تبلیغاتی هر بار که به جستجوی وب می روید ، هر بار که از وب سایت بازدید می کنید ، هر بار که از امکانات Android خود استفاده می کنید - هر زمان که با تلفن Android خود شماره گیری می کنید  حتی وقتی از آن نام می برید،  برای جمع آوری داده ها درباره شما شروع به کار می کند. این هزینه دریافت خدمات زیاد از گوگل بدون هزینه کردن است، بله شما خیلی چیزها را داریدا ز گوگل رایگان می گیرید؛ مثل جستجوی رایگان در گوگل
استفاده از امکانات رایگان جی میل؛ درایوباکس و....
اما همانطور که در ابتدای بحث گفتم روش هایی برای محدود کردن آنچه که گوگل درباره شما جمع می کند وجود دارد.

گوگل درباره هر آنچه که انجام می دهید می داند
ببخشید اگر دارم ناراحت تان می کنم ولی واقعیت دارد.
 یک حق تصویب شده در قانون اتحادیه اروپا وجود دارد که تمام سازمان ها و شرکت ها چه دولتی و چه اداری را ملزم به رعایت حقوق شهروندی می کند
یکی از این حقوق  که به شما داده شده است  این حق است که دریابید که هر سازمانی چه اطلاعاتی از  شما را در اختیار دارد.
که به این کار گرفتن کپی از اطلاعات شخصی می گویند
من نمی دونم این قانون در کشور ما وجود دارد یا نه 
اصلا بیایید فرض کنیم شما در اروپا هستید یا اینکه خوانندهاین مطلب هوطنی است که در اروپا زندگی می کند
 برای گرفتن یک کپی از تمام داده هایی که گوگل از زندگی شما جمع کرده است، دو روش وجود دارد: Takeout و Dashboard. Takeout به یکی از این دو روش امکان پذیر است که کاربران بتوانند داده های خود را از Google کپی بگیرند و یا کپی آن را به یک سرویس دیگر بدهند ، کار ابتدا با عکس ها و لیست مخاطبین شروع می شود اما از زمان گسترش تنظیمات دستگاه Android ، بوک مارکهای Chrome، کپی داده های Google Fitactivity  و حتی سابقه Cloud Print شما با Takeout  انجام می شود. ساخت بایگانی Takeout می تواند چند روز طول بکشد ، با ارسال لینک مورد نظر خودتان برای  Google ؛ گوگل در هنگام آماده شدن، آن را برای شما ارسال می کند.
داشبورد گوگل با استفاده از مدیریت داده های ذهن شما طراحی شده است، و در هنگام استفاده از خدمات گوگل، تصویری از داده هایی را که Google در مورد شما جمع می کند برای گوگل بهینه می شود. این شامل تعداد تبادل نامه الکترونیکی شما در Gmail ، تعداد پرونده در Drive و درخواست ذخیره سازی عکس از Google برای شما نیز می شود ، اما اطلاعات اصلی آن چیزی است که Google از "activity data" مانند مکان یا جستجو یا مرور صفحات وب توسط شما بدست آمده است. تاریخ. اگر می خواهید کسی را بترسانید هیچ چیز بدتر از این نیست که، جدول زمانی دقیق موقعیت مکانی آنها را به آنها نشان دهید ، کاری که Google Maps دارد روی شما انجام می دهد و رد گیری همه مکانهایی را که در آن قرار می گیرد  هر روز و هر دقیقه انجام میدهد، با گرفتن کپی این اطلاعات از گوگل در کنار عکس هایی که در هر روز گرفته اید  می توانید زمان سفر را به دقیقه و مکان حضورتان را به سانتی متر ببینید.

منبع دیگر داده های Google نمایه شخصی شما است بله پروفایل. یعنی اطلاعات شخصی که به اذعان خودتان در حساب Google شما نگهداری می شود. در زیر منو ، به قسمت "اطلاعات شخصی" بروید: در این صفحه می توانید ببینید Google اطلاعاتی راجع به شما اطلاعاتی را منتشر می کند و اطلاعاتی مانند عکس و تولد شما را به روز می کند. شما به سادگی نمی توانید این داده ها را حذف کنید ، اما اگر می خواهید زیر پا بگذارید ، می توانید اطلاعات غلط را وارد کنید - فقط به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به آن اطلاعات برای تنظیم مجدد رمز ورود، لازم است بدانید چه کار کرده اید.

آنچه گوگل فکر می کند درباره شما می داند
گوگل از داده های جمع آوری شده برای ساختن نمایه تبلیغات استفاده می کند ، و از طریق تبلیغات می تواند پول خود را بدست آورد شرکت راس Google درآمد آگهی 32.6 میلیارد دلاری در سه ماه گذشته را منتشر کرد - نه از طریق فروش مستقیم داده های شما ، بلکه از طریق اجازه دادن به شرکت ها برای شخصی سازی تبلیغات خود. (یک مثالش وقتی شما با کانت گوگل خودتان به یک سایت لاگین می کنید آن سایت این اطلاعات را  از گوگل می گیرد) به همین دلیل است که آن دسته از مربیانی که قلبا دوست دارید، خیلی تصادفی در صفحاتی ظاهر می شوند که شما باز می کنید. 
حتما برایتان پیش آمده که یک سایت را با وی پی ان باز می کنید اما تبلیغات فارسی یا مرتبط با ایران در آن می بینید
این سوال برایتان مطرح شده که این سایت که آِ پی من را ندارد و مثلا فکر می کند من از آلمان دارم سایتش را می بینم پس چطور تبلیغ خودش را فارسی نشان می دهد
بله؛ این همان جایی است که گوگل اطلاعات شما را به آن سایت داده (مشخصات  را نه فقط اینکه زبانتان فارسی است برا یاین سایت کفایت کرده ولی اگر لازم بود و پول بیشتر پرداخت میشد از این کار گوگل ابایی نداشت ) چنین تبلیغات رفتاری می تواند پیچیده تر از این باشد. Google خاطرنشان می کند اگر در جستجوی  نقشه های "زمین های فوتبال در نزدیکی من" جستجو کنید اما عکس های آخرین مسابقه ای که  در YouTube دیده اید را  مشاهده می کنید از این دست است، چرا که  گوگل می تواند دو و دو را کنار هم قرار دهد تا بفهمد که شما یک طرفدار فوتبال هستید.

به راحتی می توانید با رفتن به تنظیمات تبلیغات ، چه کسی فکر می کند Google است. در آنجا ، گوگل تصویری از اینکه چه کسی فکر می کند شما هستند را نقاشی می کند: سن و جنس شما ، چه موضوعاتی را از سفر هوایی به اخبار جهانی و شرکت هایی که به صورت آنلاین بازدید کرده اید به شما علاقه مند هستند.

با نگاهی به Takeout ، Dashboard ، و نمایه شخصی و تبلیغاتی خود ، حس خوبی از کوه حماسه داده ها پیدا خواهید کرد که گوگل درباره اینکه چه کسی هستید ، به کجا می روید ، و چه چیزی علاقه شما را جمع می کند. اگر فکر می کنید Google چیزی را ترک نمی کند ، یا داده های بیشتری در رابطه با شما دارد ، که نمی خواهید آنرا آشکار کنید ، می توانید یک درخواست دسترسی به موضوع ارسال کنید ، که این یک حق تصویب شده در قانون اتحادیه اروپا است تا دریابید که هر سازمانی چه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد.

حذف خودکار
Google توان سخت افزاری اینکه اطلاعات داده ای سالهای متمادی تمام کاربرانش در سطح دنیا را نگهداری کند ندارد بنابراین به حذف خودکار برخی از تعامل های شما با خودش مشغول است. در آغاز ماه مه 2019 این شرکت مجموعه جدیدی از کنترل های حذف خودکار را اعلام کرد. Google قصد دارد با کمک کاربران خود بخش قدیمی از تاریخچه افراد را پاک کند.
کاربران می توانند یک محدودیت زمانی - یا از سه یا 18 ماه به قبل را- برای  که تعین کند چه مدت این اطلاعات توسط Google حفظ شود انتخاب کنند. هر چیزی قدیمی تر از 18 ماه به طور خودکار حذف می شود. این یک کار رو به جلو است یعنی به فردا که وارد می شویم اطلاعات اولین روز از لیست 18 ماهه پاک می شود، اما گوگل اعلام نکرده است که چرا محدودیت زمانی را به این دو  بازه محدود کرده است، شاید تصادفی انتخاب کرده است. اما قصد دارد این ویژگی را به سایر قسمتهای مدل جمع آوری داده خود اضافه کند.

وب و برنامه های فعال
فعالیت در وب و کار با مرورگر موجب این است که فعالیتهای جستجو و مرور شما در برنامه های Google مانند Chrome و همچنین برنامه هایی که از خدمات Google استفاده می کنند ، مانند نقشه برداری ، جمع آوری شوند (تحت نام تاریخچه که در دسترس خودتان هم هست). از این قابلیت برای دسترسی به جستجوهای قبلی و ارائه پیشنهادات گوگلی یا google sugestion  استفاده می شود. اگر این مورد را خاموش کنید ، جستجوهای اخیر یا نتایج شخصی شده خود را دیگر مشاهده نخواهید کرد. خاموش کردن ثبت تاریخچه باعث نمی شود Google از دانستن سایتهایی که بازدید می کنید دست بردارد بلکه دیگر برای خودتان از آن استفاده نمی شود.
در ادامه می خواهم کاری را با هم انجام دهیم که یا موجب وحشتان می شود و یا شگفت زده خواهید شد
در قسمت آدرس بار مرورگر کروم خود (همان جایی که نام سایت ها  را تایپ می کنید و اینتر می کنید ) این عبارت را وارد کنید و کلیک کنید
توجه: حتما کپی کنید و از کلیک برای باز کردن لینک شاید به نتیجه  که می خواهیم نرسید

chrome://predictors/

عجیب است نه؟!!!
سیر تا پیاز همه کارهای شما ثبت شده  این اطلاعات در بازه های چند روزه برای گوگل ارسال می شود
با مسدود کردن ان بازهم ذخیره و  ارسال آن به گوگل در دستور کار خواهد بود 

صدا
اگر با تلفن خود یا یک دستگاه Google Home صحبت می کنید، از جمله با کلیک کردن روی نماد میکروفون در Chrome یا گفتن "خوب Google" ، یک فایل صوتی از صدای ضبط شده نگهداری می شود. Google می گوید از این داده ها برای بهبود تشخیص گفتار خود استفاده می کند، از جمله برای درک بهتر صدای خاص شما. هر کلیپ همراه با جزئیات مربوط به زمان ضبط می باشد و از طریق آن برنامه هایی مانند Chrome یا برنامه Google Google Android قابل استفاده است - حتی می توانید کلیپ های صوتی را پخش کنید. می توان آنها را به صورت انبوه یا یک به یک حذف کرد. این ضبط ها می توانند در حساب شما تحت نام  my activity غیرفعال شوند.
Google همچنین متوجه شده است که ممکن است افراد بخواهند سابقه صوتی خود یا صداهای ایجاد شده با صدای خود را حذف کنند. این دستورات را معرفی کرده است: "hey Google, delete the last thing I said to you" و "hey Google, delete everything I said to you last week." چون مطمئن نبودم فارسی ان نیز همین کار را برا یتان بکند اصل جمله را برایتان آوردم
این دستورالعمل های صوتی لازم نیست از طریق منوی تنظیمات فعال شوند و اولین بار وقتی آنها را می گویید کار خواهد کرد. با این وجود ، اگر بیش از یک هفته اطلاعات صوتی را حذف کنید ، از شما خواسته می شود از این پس این کار را بصورت آنلاین با صفحه صحیح ظاهر شده در تلفن انجام دهید.

لوکیشن یا محل
سابقه موقعیت مکانی حتی در زمانی که از Google Maps استفاده نمی کنید، توسط گوگل ثبت می شود. گوگل از مکانهایی که در آن هستید داده های ثبت شده  دارد. Google از دستگاهی که از آن استفاده می کنید هر چند وقت یک بار آمار مکان شما را می پرسد و آن داده ها در گوگل نگه داری می شود. برای دیدن مقیاس کامل آن به مسیر Timeline خود بروید: اگر از Android استفاده می کنید ، احتمالاً Google می داند که سالها در کدام نقاط  در چه زمان هایی حضور داشته اید. خدمات  شخصی شده این پیشنهادات منافعش برای شما چشمگیر نیستند: سابقه موقعیت مکانی را خاموش کنید ، و هنوز هم می توانید از Maps استفاده کنید ، تا براساس مکانهایی که بازدید کرده اید تبلیغات "مفید" به شما توصیه نشود. آن را در my activity خاموش کنید و داده های موجود در Timeline  را حذف کنید. ببخشید اما بگذارید این را بگویم که حتی اگر ردیابی سابقه موقعیت مکانی را خاموش کنید ، Google هنوز می داند کجا هستید و از برنامه های دیگر هم ممکن است این اطلاعات را به دست آورد. برای متوقف کردن کامل این امر ، باید فعالیت در وب و کار با برنامه ها را برا ی همیشه متوقف کنید.

سایر تنظیمات
در کنار موارد فوق ، می توانید سابقه مشاهده و جستجوی YouTube را نیز که Google از آن برای توصیه فیلم ها و کلیپها استفاده می کند ، غیرفعال کنید و Google Photos مانند خاموش کردن تشخیص چهره و حذف داده های موقعیت مکانی از ابرداده عکسهای مشترک را مدیریت کنید.

پروفایل های تبلیغاتی
اگر نمی خواهید تبلیغات برای شما شخصی سازی شود، می توانید آنها را در تنظیمات تبلیغات خاموش کنید و در قسمت گزینه ها ، Google را از استفاده از تاریخچه فعالیت وب و سایر اطلاعات سرویس های Google برای شخصی سازی تبلیغات منع کنید. البته شما هنوز تبلیغات را می بینید - این مسدود کننده نیست - و هر شخصی که درخواست کرده اطلاعات لازم از شما را داشته باشد را محروم کرده اید، مانند این است که از گوگل از طرفشما خواسته شده است که تبلیغات خاص یا مناطق مرتبط با موضوعات شما نشان داده نشود. Google همچنان و کمافی السابق تمام اطلاعات مورد نیاز از شما از قبیل موضوع صفحه مورد نظر ، زمان روز و موقعیت مکانی شما را جمع آوری می کند، و برای خودش ارسال می کند اما در رقتار با شمافقط با سابقه مرور قبلی یا آنچه در YouTube قبلا تماشا کرده اید، رفتار می کند.

اطلاعات اصطلاحا دموگرافیک مانند سن و جنس شما نمی تواند حذف شوند اما می توانند به روز شوند. اگر می خواهید از دسترسی Google جلوگیری کنید ، قانونی برای گفتن دروغ ان وجود ندارد و می توانید دروغ بگویید ، گرچه Google ممکن است فریب شما را بخورد  و شما را به یک زن 35-44 ساله بازگرداند ، حتی اگر سعی کنید به او بگویید شرکت شما در واقع یک مردی است کهسال 1927 به دنیا آمده. ولی مطمئن باشید گوگل خودش به همه چیز اشراف دارد

مباحث مورد علاقه را می توان با کلیک کردن بر روی "خاموش" تغییر یا حذف کرد. این اطلاعات بر اساس Controls Activity (کنترل فعالیت) شما که در بالا توضیح داده شده است بنا شده است ، بنابراین اگر می خواهید Google جلوی جمع آوری و استفاده از اطلاعات شما توسط خود را برای کشف علایق تان بگیرد ، فعالیت وب و برنامه را خاموش کنید و شخصی سازی تبلیغات را خاموش کنید. اگر می خواهید آن سیگنال های تبلیغی را دوباره فعال کنید ، برای فعال کردن مجدد آنها به "آنچه خاموش کرده اید" برگردید.
همچنین می توانید در تنظیمات آگهی تبلیغات خاص را خاموش کنید. روی نام شرکت کلیک کنید ، و Google فاش می کند که چرا فکر می کند علاقه دارید - شاید از وب سایت یا برنامه تبلیغ کننده بازدید کرده اید - و به شما اجازه می دهد برای "خاموش کردن" آن تبلیغات کلیک کنید. این بدان معنا نیست که شما هرگز تبلیغات آن شرکت را نخواهید دید ، اما بر اساس داده های شخصی سازی شده نیستند.

راه های دیگر برای برطرف کردن نشت داده ها
بهترین راه برای محدود کردن جمع آوری داده های Google حذف حساب خود است ، اما برای ادامه روند کار نیازی به آن ندارید. آیا نمی توان بدون Gmail یا Maps زندگی کرد؟ می توانید با جابجایی به برخی محصولات و خدمات غیر Google در جایی که مناسب شماست ، برخی از دسترس های گوگل را محدود کنید. به عنوان مثال ، به جای Chrome از Firefox یا Brave استفاده کنید. از DuckDuckGo به جای جستجوی Google استفاده کنید. اگر توانایی آن را دارید ، اندروید خود را با یک آیفون جایگزین کنید. و غیره

شما می توانید حساب خود را به طور کامل حذف کنید - اما حتی پس از آن ، Google همچنان ممکن است شما را از طریق گزارشی به نام "داده های منفعل" ردیابی کند ، گرچه گوگل گفته است که نام شما یا سایر جزئیات قابل شناسایی را به آن پروفایل گره نمی زند.

به همین دلیل ، حتی برای افرادی که حساب Google ندارند ، یک رویکرد پیشگیرانه تر ممکن است لازم باشد. مانند هر فعالیت آنلاین ، مسدود کننده های تبلیغاتی مانند AdBlock Plus و پسوندهای خصوصی مانند Disconnect یا Ghostery سیستمهای نظارتی مانند کوکی ها و ردیاب های اجتماعی را متوقف می کنند. در Android ، مرورگر فایرفاکس فوکوس دارای چنین ابزارهایی است که در آن ساخته شده است. در دسک تاپ ، مرورگر Brave را در نظر بگیرید.

  • Monday 25 November 19
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
پیوندها
بهبود رتبه بندی گوگل و آلکسا در بلاگ رنکیج