-
1- سطح دامنه یکسان (مثلا اگر وبلاگ بر روی سابدومین نصب شده باشد و فروشگاه بر روی سایت اینجا تعادل به هم می خورد و گوگل وبلاگ را بر فروشگاه ارجح می کند)
-
2- سطوح پوشه بندی یکسان مثلا اگر وبلاگ در سطح اول آدرس مسیر مثل /blog/ و فروشگاه در سطح دوم مسیر مثل /company/shop/ نصب شده باشد باز وبلاگ دست برتر می شود
-
3- تگ ها یا همان برچسب ها (اگر برچسب ها منطبق بر قاعده تعریف شده باشند یعنی در سطح اول ادرس دهی باشند و دسته بندی هم باشند یعنی فقط یک مطلب برچسب نخورده باشد و چند مطلب یک برچسب را داشته باشند) از مواردی هستند که می تواند کفه را به نفع طرفی که برچسب با کلمه کلیدی دارد بهم بزند
-
4- بالاخره می ماند سایر مسائل تکنیکی سئو ، سیم و سیو که اگر مثلا در وبلاگ لحاظ باشد و در فروشگاه نباشدکه در اینصورت کفه به نفع وبلاگ پایین میایدمثل پارامترهای بهینه سازی و سرعت صفحه،اسکیما،کوتاهی url،قدرتمندی تایتل،جانمایی تگ H1 و.....و.... و....
1) اعلام محصول | |
فرض کنیم اپل اعلام کرده که قراره از نسخه جدید گوشیش در 6 ماه بعد رو نمایی کند و الان هیچ محصولی وجود ندارد( فقط در حد حرف گفته شده و حتی اسکرین شات هم نداده) | وضعیت |
وبلاگ هیچ محدودیتی در هیچ مورد ندارد و می تواند به هرصورت که تصمیم می گیرد مطلب را منتشر کند و از برچسب های جدیدی استفاده کند که فروشگاه آنها را ندارد | عملکرد وبلاگ |
در انتهای صفحه اول در لیست مطالب خواندنی با عنوان مناسب به وبلاگ لینک بدهد | عملکرد فروشگاه |
هر زمان این محصول بندهای دیگر این جدول را طی کرد فروشگاه نیز باید برچسب های جدید وبلاگ را کار کند | برنامه آینده |
2) رونمایی محصول توسط تولید کننده | |
فرض کنیم نسخه جدید ارایه شده اما حداقل چند ماه طول می کشد که به ایران باید، قیمت فروشش معلوم شود و در ویترین فروش قرار بگیرد | وضعیت |
مانند مورد قبل با این تفاوت که نسبت به حالت قبل باید خیلی قوی تر و بقولی پرملات تر کار کند. و اگر برای اعلام محصول هم پستی زده بود آن مطلب را ویرایش کند بصورت لینک به مطلب جدید از رونمایی |
عملکرد وبلاگ |
در قسمت نوآوری ها بصورت لیست وار از ان ذکر شود و در هر ردیف لیست برچسب های ایجاد شده از این مطلب در وبلاگ را باید کار کند بصورت لینک به مطالب وبلاگ . اما خودش نباید برای این موضوع برچسب بسازد | عملکرد فروشگاه |
فروشگاه وظیفه دارد بازار را رصد کند هم ترندها و هم نیازسنجی بازار و این بر عهده وبلاگ نیست |
برنامه آینده |
3) ارایه محصول در بازارهای جهانی | |
فرض کنیم نسخه جدید ارایه شده اما حداقل چند ماه طول می کشد که به ایران بیاید، قیمت فروشش معلوم شود و در ویترین فروش قرار بگیرد | وضعیت |
اعلام ورود محصول به بازارهای جهانی با شرح جزئیات محصول، مجوزهای گرفته شده، قابلیت های و مقایسه با محصولات مشابه و.... نکته: از این پس وبلاگ فقط باید از برچسبهای استفاده شده در فروشگاه و برچسب های پیش تعریف شده خودش که در فروشگاه نیست ولی طبق بندهای 1 و 2 ثبت کرده استفاده کند و حق ایجاد برچسب بدون هماهنگی با فروش را ندارد |
عملکرد وبلاگ |
در قسمت به زودی آن را معرفی کند نکته: تمام برچسبهایی که وبلاگ در این زمینه ایجاد کرده را بکار بگیرد و در صورت نیاز خود نیز برچسب بسازد |
عملکرد فروشگاه |
کماکان فروشگاه وظیفه دارد بازار را رصد کند همچنین ترندها و نیازسنجی بازار را |
برنامه آینده |
3) دسترسی به محصول در بازار ایران ایجاد شده است | |
خود سه حالت دارد
|
وضعیت |
طبق روال و ایین نامه (اینکه برچسب نمی تواند بسازد و باید از برچسب های فروشگاهی استفاده کند و...) و همچنین نسبت به هر وضعیت سه حالت داریم
|
عملکرد وبلاگ |
آنچه در ذیل گفته میشود سیاستی است که سایتهای بزرگ مثل دیجی کالا در پیش می گیرند و شما نسبت به سیاستهای فروشگاه خود باید آن را تدوین کنید
|
عملکرد فروشگاه |
استفاده از گرایش ها و کوئریهای وب کنسول گوگل برای توسعه کار |
برنامه آینده |