صفحات موبایلی پرشتاب AMP و نظرات مخالفان آن

مخالفان AMP معتقدند گوگل با AMP به جهنم راه پیدا خواهد کرد و به کسانی که قصد انتخاب AMP دارند این را می گویند که

Google می خواهد وب سایت ها AMP را به عنوان رویکرد پیش فرض برای ایجاد صفحات وب انتخاب کنند. شما به گوگل بگویید نه.

بگذارید قبل از پرداختن به آن خلاصه وار در مورد صفحات موبایل پرشتاب یا AMP صحبت کنیم.
نکته: توجه داشته باشید که شما در صفحه نظرات مخالفان AMP قرار دارید و آنچه در اینجا می خوانید نظر شخصی من نیست و نظرات مخالفان همیشه  با دید منتقدانه است و ممکن است در آن زیاده روی هم شده باشد تو صیه می کنم ضمن خواندن  این مطلب نظر سازندگان AMP را هم بخوانید تا یک طرفه به قاضی نرفته باشیم
من هم در جاهایی که لازم دیدم نظر خودم را داخل کروشه ذکر می کن
ضمنا هر دو این مباحث به مرور تکمیل خواهند شد
 پروژه AMP عملا حیوان خانگی Google است که گفته می شود "یک کار مبتکرانه اپن سوری با هدف بهتر کردن وب برای همه" است. در حالی که تأکید زیادی بر سایت رسمی AMP در مورد ماهیت منبع آزاد آن وجود دارد، واقعیت این است که بیش از 90٪ از مشارکت های این پروژه توسط کارمندان گوگل بوده است وشروع ان هم توسط گوگل بوده است. پس بیایید واقع اندیش باشیم: AMP یک پروژه Google است .

به همین دلیل AMP به هر حال و در هر نوع فرزند خوانده گوگل محسوب میشود. دقیقا مثل اندروید
آنچه در عمل اتفاق افتاده این است که، گوگل وب سایت ها - به ویژه ناشران خبرها - را مجبور کرده است برای مقالات خود نسخه های AMP  را ایجاد کنند. البته گفته میشود برای ناشران ، AMP اختیاری است. اما اختیاری در کار نیست. بدون AMP ، مقالات تولید کنندگان محتوا بسیار بعید به نظر می رسد در لیست غلطکی  Top Stories در جستجوی تلفن همراه در نتایج Google ظاهر شود.
و به دلیل محبوبیت جستجوی موبایل [ 70 درصد وردی سایتهای معتبر از گوگل توسط دستگاه های موبایل است] در مقایسه با جستجوی دسک تاپی، دیده شدن در نتایج جستجوی تلفن همراه گوگل برای ناشرانی که می خواهند در این رقابت شدید از کورس رقابت جا نمانند ضرورت دارد.

اگر ناشران یک انتخاب داشتند ، آنها AMP را کاملاً نادیده می گرفتند. چرا که تولید کنندگان محتوا مخصوصا سایت های خبری  منابع زیادی را بکار می گیرند تا یک سایت  روان با عملکرد مطلوب داشته باشند. AMP   یعنی بار اضافی؛ چرا که برای ایجاد نسخه های جداگانه AMP از مقالات و خبرها با رعایت استاندارد های مطابقت سازی با AMp که  همیشه در حال تحول است، فعلا نرم افزاری وجود ندارد [ خوانندگان این مطلب به این نکته توجه داشته باشید که در AMP تمام استایلها باید داخل محتوا باشد و شما مجاز به استفاده از فایلهای بیرونی CSS نمی باشید]
یکی از کارمندان ارشد گوگل در کنفرانسی اعلام کرد که amp.dev live! [برنامه نویسی زنده!]
بنابراین AMP با هزار کلک و  صورت مصنوعی زنده نگه داشته می شود[بقول ما ایرانی ها آدم زنده زندگى مى خواد و گوگل نیز به این امر واقف است که AMP باید زنده بماند تا مورد استقبال قرار بگیرد].ما معتقدیم AMP نه به دلیل شایستگی خود به عنوان یک پروژه زنده مانده است ، بلکه به دلیل گوگل وب سایت ها را مجبور می کند AMP را در دستور کار خود قرار دهند.
AMP دچار مرگ مغزی است و گوگل از این راضی نیست. نه اصلا راضی نیست، از AMP  انتظارات زیادی دارد . خیلی بیشتر از آنکه فکرش را بکنید.
پیام های کنسول گوگل خود را جستجو کنید
برخی از هم نظران من این پیامها را از کنسول جستجوی Google دریافت کرده اند:گزارش از دست رفتن محتوای غیر مهم در صفحات AMP شما

نگاهی خوب به این پیام بیندازید.
با یک نگاه گذرا مواردی را که گوگل با نسخه های AMP از وب سایت ها دریغ می کند را می تواند دید:

"صفحه AMP تمام ویژگیهای پیمایشگرها یا نویگیشن های موجود در صفحه متعارف، مانند فهرست محتویات و یا منوی همبرگر را از ما می گیرد."

"صفحه متعارف به کاربران اجازه می دهد تا نظرات را مشاهده و اضافه کنند، اما مقاله AMP این امکان را ندارد.و  این یعنی از بین رفتن تعامل با کاربران و  محتوای قابل توسط کاربران در نظر گرفته نمی شود. "

URL : یک URL متعارف به کاربران اجازه می دهد تا محتوا را مستقیماً در سکوهای رسانه های اجتماعی متنوع به اشتراک بگذارند. این ویژگی در صفحه AMP وجود ندارد. "

"صفحه متعارف حاوی اسکرول بار است که در نسخه AMP صفحات  نمی توانند اسکرول شوند و نباید اسکرول داشته باشند."

اصولاً هرگونه اختلاف بین نسخه AMP با نسخه معمولی یک صفحه ، مشکلی است که باید برطرف شود. و شاید  برطرف شود [لازم به ذکر است که من با بررسی که در دایکیومنشن AMP داشتم متوجه شدم خیلی از این محدودیت های گفته شده الان دیگر وجود ندارد] Google می خواهد نسخه AMP با نسخه معمولی صفحه 100٪ یکسان باشد. این آرزو را ما محال می دانیم

با این وجود به دلیل محدودیت ذاتی AMP، قرار دادن این ویژگی ها در نسخه AMP مقاله آسان نیست . برای تحقق این امر و جذاب کردن آن گوگل به منابع توسعه زیادی نیاز دارد. این اساساً بدان معنی است که توسعه دهندگان باید تمام کارهایی را که قبلاً انجام داده اند برای ساخت نسخه عادی سایت دوباره و بطور خاص برای نسخه AMP انجام دهند. و ما می دانیم تیم پروژه AMP هنوز به این حجم نرسیده است

AMP معمولی

پیام اصلی گوگل واضح است: Google می خواهد معادل کاملی بین AMP و URL متعارف داشته باشد. هر عنصری که در نسخه معمولی یک وب سایت موجود باشد نیز باید در نسخه AMP آن موجود باشد: هر مورد ناوبری ، هر دکمه اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی ، هر جعبه نظر ، هر نوع گالری تصویر و.....

Google می خواهد ناشران دقیقاً مانند نسخه معمولی وب سایت؛   با نسخه AMP رفتار کنند.

ساده ترین ، مقرون به صرفه ترین ، کمترین مشکل برای انجام این کار چیست؟ بله ، شما آن را حدس زده اید - فقط کل سایت خود را در AMP بسازید . 
بعد به چه نتیجه ای میشه رسید
کمی فکر کنید! بله به این فکر می رسیم که چرا  به جای ایجاد دو نسخه مجزا از سایت خود، کل سایت را در AMP نسازیم و به همین ترتیب هزینه نگهداری و راه اندازی سایت خود را کاهش دهیم؟

این فکر از مستندات Google  برای AMP کاملاً بیرون نیامده و صریحاً این طور چیزی را نمی گوید، اما مدتی است که به آن اشاره وار پرداخته اند. یک مثال آن بخشی از کنفرانس AMP Conf 2018 در آمستردام بود ، و این پیام های کنسول جستجو ی گوگل که به آن اشاره کردیم [ عکس بالا ] نکات چندان ظریفی برای ناشران می بینیم: پذیرش کامل AMP به عنوان پیش فرض وب سایت های خود، با حداقل مقاومت.

این چیزی است که گوگل می خواهد. آنها می خواهند وب سایت ها کاملاً AMP شوند، از کل وب داریم صحبت می کنیم هر صفحه AMP سازگار با محدودیت های استاندارد AMP هم همراه است.

وب به سلیقه Google

وب مکانی مبهم و پیچیده است. در زمان آغاز به کار بازی وب با استانداردهای رسمی اما بی قاعده  شروع شد،این مرورگرهای وب مانند Netscape و Internet Explorer  بودند که با معرفی فن آوری های غیر رسمی خود به پیشرفت وب کمک کردند و با پیشرفت قابلیت های وب استاندارد ها رشد کردند.

نتیجه نهایی بسیار جالب و آنارشیک بسیار متنوعی شد  که تقریباً هیچ دو وب سایت از یک  کد استفاده نمی کنند. امروزه یافتن وب سایت های خوب، که از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار بوده در عین حال  کاملاً سازگار با W3C باشند بسیار نادر است. چرا که اگر وب سایت ها می خواستند با این استاندارد ها خود را سازگار کنند خیلی از امکانات خود را باید کنار می گذاشتند

اما برویم سراغ گوگل. گوگل از اوایل سال 2015 به دنبال وب معناگراست. بنابراین برای یک موتور جستجوگر مانند گوگل ، که تمام فرض آن مبتنی بر درک آنچه است که مردم در وب منتشر کرده اند، این بی قاعدگی یک چالش بزرگ است. خزندگان و نمایه سازان گوگل باید بسیار گذشت از خود نشان دهند و آشفتگی های زیادی را پردازش کنند تا بتوانند محتوا را در وب پیدا کرده و نمایه سازی کنند. و از آنجا که وب همچنان تکامل می یابد و پیچیده تر می شود ، Google بیشتر و بیشتر با این چالش روبرو می شود.

سالهاست که گوگل برای ایجاد وب سایت های بهتر به وب مسترها متوسل شده است - "بهتر" به معنای "درک راحت تر Google و نه راحتی برای کاربر". فن آوری هایی مانند سایت مپ ها در قالب نقشه های XML و داده های ساخت یافته schema.org به شدت توسط گوگل پشتیبانی می شوند زیرا باعث می شود کار موتور جستجو آسان تر شود.

ابتکارات دیگر گوگل مانند disavow پرونده ها و rel = nofollow به Google کمک می کند نمودار پیوند خود را تمیز و عاری از هرزنامه های نامشخص نگه دارد. تمام مقالاتی که در وب سایت توسعه دهنده گوگل منتشر شده اند، به این می پردازند که برای اطمینان از خود داری از هرج و مرج و آشفتگی وب ، طراحی ها شبیه به یک وب تمیز و آسان برای درک باشند. به عبارت دیگر ، یک وب به شکل گوگل [این قسمت به این دلیل بولد شده که در آینده نزدیک مطلبی به همین منظور توسط من منتشر خواهد شد تا به  این موضوع هم پرداخته باشیم]. این نبردی است که گوگل ده ها سال برای آن می جنگید.و آخرین سلاح موجود در زرادخانه  گوگل، AMP است.

وب سایتهایی که کاملاً در AMP ساخته شده اند ، یک رویای رمانتیک برای Google است. صفحات AMP سریع بارگذاری می شوند (خیلی سریع برای خزیدن)، قابل فهم آسان برای یک موتور (به لطف داده های ساختاری اجباری) و فاقد هرگونه آشفتگی یا آشفتگی ناخواسته هستند (زیرا هر نوع آشفتگی ایناستاندارد را می شکند).

وب AMP شده زندگی گوگل را بسیار ساده تر می کند. گوگل دیگر برای خزیدن و نمایه سازی وب سایت ها تلاش زیادی نخواهند کرد ، گوگل برای استخراج محتوای معنی دار از صفحات وب ، به تلاش کمتری نیاز دارند و به آنها این امکان را می دهد که بهترین صفحات ممکن را در هر نتیجه جستجو داده شده رتبه بندی کنند.

علاوه بر این ، AMP به Google اجازه می دهد تا اساساً میزبانی وب را نیز به دست گیرد. حافظه نهان AMP Google جایگزین  محیط میزبانی فعلی وب سایت ها، خدمتی به صفحات AMP است، و علاوه بر آن به Google این امکان را می دهد که بدون هر جنجالی بهینه سازی های خود را انجام دهد تا تجربه دلپذیر کاربر را بیشتر کند.

به عنوان یک مزیت جانبی، این امکان دیگر را هم به Google می دهد تا کنترل کامل کسب درآمد از محتوا را در دست بگیرد. هیچ شبکه تبلیغاتی سرکش دیگر وجود نخواهد داشت، تبلیغات خلاف نظر دولت متبوع گوگل یعنی آمریکا دیگر وجود نخواهد داشت، همه کسب درآمد توسط Google تأیید و تنظیم خواهند شد. اگر اتفاقی بیفتد که خارج از محدودیت های استاندارد AMP باشد ، صفحه مورد نظر به سادگی نامعتبر اعلام خواهد شد و از حافظه نهان AMP خارج می شود - و متعاقباً از نتایج Google. در آخرین مرحله این صفحه در نتایج جستجو وجود  نخواهد داشت.

با AMP جهان در دستان گوگل خواهد بود

قدرت مطلق گوگل

رقص، رقصی برای Google

آی این چیزی است که ما میخواهیم؟ آیا باید در برابر خواسته های Google تسلیم شویم و AMP را در آغوش بگیریم ، کنترل وب سایت ها و محتوای خود را به Google واگذار کنیم؟ بله، یعنی ما بیاییم به آنچه گوگل قابل قبول و  قابل انتشار  بداند، توجه کنیم، 
آیا قبول دارید در این جنگ حداقل می توانیم این غنایم را به اشتراک بگذاریم.
 کسب در آمد گوگل به روش های نامشروع از جمله عدم رعایت حریم خصوصی پول زیادی را برایش داشته، بسیاری از شرکت ها خوشحال هستند از خرده ریزه هایی که از اشتهای غنی شده Google سر ریز شده، تغذیه کنند.

به همین راحتی بردگی گوگل را پذیرفته ایم؟ فقط آنچه را گوگل به شما می گوید انجام می دهید. و دست از تلاش در تصمیم گیری های سخت بر می دارید،
افی است دوباره به عقب برگردید و به ساز گوگل نرقصید.
می دانید ما مخالفان گوگل به AMP چه می گوییم؟ نه

گوگل می تواند با AMP  خودش به جهنم برود.

گوگل کی هست که تصمیم بگیرد وب چگونه کار کند؟ آنها آن را اختراع نکردند، آنها آن را محبوب نکردند - آنها با پول های کثیف از آن غنی شدند ، و فکر می کنند که این به آنها این حق را می دهد که بعد از این به وب بگویند چه کاری انجام دهد. 
آن داستان کودکان بادتان هست 
اینجا هم گوگل می گوید: "آن لباس را نپوشید ، " این باعث می شود ارزان به نظر برسید. در عوض ، این را بپوشید ، زیبا و ابتدایی و مرتب باشید. "

WWW این نشانشبکه جهانی وب یا World Wide Web است و نه Google Wide Web. ما همانطور که از مالکان صفحات وب این خواهش را می کنیم خودمان هم آن را انجام خواهیم داد. این کار ما نیست که Google را خوشحال کنیم و وب سایتهایمان را برای آنها خوشایند کنیم. نه ، گوگل در ایهام است - تنها وظیفه گوگل این است که کاری کند که کاربران ما  وب سایت هایمان را پیدا کنند ، زیرا بدون ما گوگل وجود نخواهد داشت.

گوگل کوه امپراتوری خود را بر روی تپه های تلاش دیگران ساخته است. افراد از Google برای یافتن محتوا در وب استفاده می کنند. Google فقط در حد یک دربان است نه صاحب خانه. با این حال این موتور جستجو توهمات حماسی از شکوه و عظمت دارد و با این اعتقاد برای وب مقصد را تعین می کند ،اما این دربان ها خود را  نگهبان  وب می دانند، که باید نحوه تکامل وب را به دیگران دیکته کنند.

گوگل  پنجه های کثیف خود را از وب ما، بیرون بکش. این بازی به نفع شما نیست ، چرا که وب متعلق به همه است.

بازگشت به عقب

برخی از کاربران  از من سؤال می کنند که با آن پیام های ارسالی گوگل در سرچ کنسول چه کار کنم. من به آنها خواهم گفت که آنها را حذف کنید. نادیده گرفتن پیامهای گوگل بهترین کار است.

Google قصد دارد فشار خود را ادامه دهد. من انتظار دارم که این پیامهای کنسولر گوگل به هشدارها تبدیل شوند و در نهایت به خطاهای معمولی تبدیل شوند که مهر  باطل  شد استاندارد AMP را در پی خواهد داشت.
خلاصه کلام:
Google یک وب پاکتر [ از دید موتور خودش]، مرتب تر، با حداقل تنوع می خواهد و برای دستیابی به این هدف از هر سلاح در دسترس خود استفاده می کنند.اجبار
 Canonical AMP در استاندارد AMP فقط یکی از این سلاح ها است  آقای شیرازی از وب24 یک ویدیو در مورد قرار دادن رل کنونیکال در صفحات AMP منتشر کرده اند 

 و مواردبسیار بیشتری نیز از این دست بلند پروازی های گوگل وجود دارد. به عنوان مثال ، مشارکت آنها با محبوب ترین CMS وب یعنی وردپرس که 29 درصد از کل وب سایت های دنیا از ان قدرت گرفته اند، جای توجه دارد.[ به زودی در همین سایت مطلبی در این مورد منتشر خواهیم کرد]

کار آسان این است که به سادگی اطاعت کنیم [و غلام زر خرید گوگل شویم] و هر آنچه گوگل می گوید را انجام دهید. اعلامیه های آنها را بپذیریم و وقتی به شما می گویند پرش کنید. بپریم گفت بشینید بشینیم و اگر گفت برپا برپا شویم

یا شما می توانید به عقب برگردید. شما می توانید به آنها بگویید که آنها باید چه کار را انجام دهند تا کاربانتان را تشویق به استفاده از آن بکنید و راه هایی برای تضعیف سلطه آنها پیدا کنید. از یک موتور جستجوی متفاوت استفاده کنید و دوستان و خانواده خود را متقاعد کنید که همین کار را انجام دهند. برای مقامات کشوری خود مراتب اعتراض تان به گوگل را بنویسید و از آنها بخواهید درباره انحصار گوگل تحقیق کنند و مانع ادامه آن شوند. استفاده از مرورگر Chrome را متوقف کنید. تلفن Android خود را خندق کنید. ردیابی Google را از هر حرکتی خاموش کنید.[ به زود مطلبی مفصل از  ردیابی های گوگل بر روی گوشی شما منتشر خواهیم کرد]

و، به خاطر خدا، AMP را در وب سایت خود غیرفعال کنید.

این هیولا را تغذیه نکنید - با آن مبارزه کنید.

در حشایه

  • Monday 25 November 19

معلومه خیلی عصبانی شدند

اینها  فقط بخاطر اینه که یک شرکت عظیم فناوری پیشرفته در حال توسعه روشی جدید و تعاملی برای ریختن تارهای محتوا به داخل ابروهای ما است؟: چه ایده نابی!

من مطلب تون را با دقت خوندم

چیزی که بیشتر از همه به چشمم اومد و حیفم اومد نگم این بود که با این کار گوگل رسما شرکت های تبلیغاتی و مبتنی بر کلیک را به صلیب می کشه

خدا به خیر کنه

من فکر کنم یک مقدا تند روی شده الان این عکس را من از نسخه amp  سایت aliaexpress گرفتن

شما چه کاستی در آن می بینید؟

 

ممنونم دوست عزیز  من که عکس شما را نداشتم چون این اجازه برای ارسال عکس در قسمت نظرات را نداریم
ولی بله من هم موافقم
خودم هم  تو سایتی که شما گفتید رفتم و با نسخه AMP آن تونستم عکس زیر را که خودم از محیط این سایت گرفتم که فقط می تونم لینکش را بگذارم 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
پیوندها
بهبود رتبه بندی گوگل و آلکسا در بلاگ رنکیج